1.05.2013

Preguntas

Wpadł wujek zaraz po celnym strzale Lewandowskiego podczas meczu odegranego 24.04. "Ja tu nie wchodzę, jestem taki żul" - zaśmiał się. Wrzucił na stół trzy lizaki, a mi dał ogromną tabliczkę czekolady. "To za dobre wyniki na testach". Zdążyłam się tylko uśmiechnąć, ponieważ On już uciekł z moim tatą.
Czekolada, 250 g, mleczna z terravity. Taka złota, z różą na opakowaniu. Piękny wiersz jest na nim, jeśli to wiersz. Przesiąknięta jest zapachem perfum. Czyich? Nie mam pojęcia. Ale ten zapach zapamiętam do końca życia.

Pytania

Czym jest poezja
aktem odwagi, mową niemych słów,
krzykiem symboli, porażką znaczeń,
snem metafor, chwilą natchnienia.

Czym jest szczęście
pełnią życia,
poematem jego zachwytu,
tańcem zmysłów,
od dotykania do myślenia.

Czym  jest miłość
wulkanem namiętności,
uczuciem toczącym spór z naturą,
lękiem osamotnienia.

Czym jest pamięć
inną nazwą świadomości,
chwili istnieniem,
komfortem  wyboru wspomnienia.

Coraz częściej pytam
co to wszystko ma znaczyć,
może to jest życie - 
a czym jest życie,
poezją cudu istnienia...

Jerzy L. Sylwian

Piękny, prawda?

22 komentarze:

  1. Rzeczywiście wiersz piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiersz piękny. Opisuje takie życiowe sprawy w taki piękny, poetycki sposób. Lubię takie wiersze. Ale mi na taka czekoladę zrobiłaś ochotę <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich wierszy dużo nie ma. Ceńmy te, które znajdziemy! :D Jeśli chcesz, mogę się podzielić czekoladą.. :}

      Usuń
  3. Niby zwykła czekolada, a dzieło sztuki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowity. Mogłabym go sobie na ścianie powiesić, by nie zapominać, czym jest szczęście.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny, ale mnie bardziej rozczula ten wujek mimo wszystko XD

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie mogę poczuć zapachu :D czekoladą bym się chętnie poczęstowała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, szkoda. :D w następnym poście wstawię zdjęcie. :D

      Usuń
  7. Ja też chciałabym poczuć ten zapach ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę powiedzieć tylko tyle, że byl to zapach perfum męskich, ale nie mocnych, tylko takich light. XD

      Usuń
  8. a ja tak liczylam na real..

    OdpowiedzUsuń
  9. Teraz zastanawiam się jak sprawić, by być szczęśliwą.

    OdpowiedzUsuń