25.01.2013

Sensible

Doszłam do wniosku, że jestem strasznie wrażliwym człowiekiem. Ale to tak strasznie strasznie. Nie znoszę jak ktoś cierpi.  Nieważne jak. Za każdym razem, gdy widzę ten ból na jego twarzy, słabo mi się robi. Uderza to do mojego serca, w którym przechowuję ogromne pokłady współczucia, empatii, siły by pomóc. A takich ludzi jest wielu. I choć tego po mnie nie widać, wewnątrz cierpię razem z nimi. Nie umiem przejść koło nich obojętnie. Zawsze staram się się odnaleźć wzrok poszkodowanego i przesłać mu trochę radości, poprzez mój uśmiech. W końcu ja mam jej w nadmiarze. A więcej radości wynika z dawania niż z otrzymywania. Łącząc te dwa fakty, moje zasoby radości są jak studnia bez dna. Nieskończone. Wieczne. I co najważniejsze - prawdziwe.
Filmy. Filmy moga być kolejnym argumentem. Nigdy nie obejrzałam żadnego filmu bez płaczu. Nigdy. Nieważne jaki gatunek, typ. Zawsze jest jakaś wzruszająca scena i zawsze się popłaczę. To trochę niewygodne. Boję się chodzić do kina ze znajomymi. Może kiedyś mi to minie. Może nie. Mimo to płacz jest stałym uczestnikiem mojego życia. I pozostanie w nim do końca.
Swoją wrażliwość mogę uzasadnić tym, że źle mi się robi, gdy widzę jak mama kroi mięso do obiadu. Brrr. Niby znalazłam 150 sposób na zabicie człowieka, ale przy każdym czułam, jak mi się przewraca w żołądku. Tak samo jak ktoś mówi o złamaniach, operacjach, ranach, bliznach. Tracę czucie w nogach. Jednakże oglądam serial z zwłokami ludzkimi i to bardzo poszkodowanymi.
Sama się sobie zaprzeczam... Dziwny ze mnie ludź. Taa. Dziwny jestem ludź. Ale co tam. Mam marzenia, rodzinę, dom, szczęście, zdrowie, Was. Czego mi więcej potrzeba?
umiejętności myślenia o konsekwencjach
___________________________________________________________

Zostałam nominowana do zabawy Liebsten Blog Award. Przez Królik i kingowy.


Królik

1. Dlaczego nie lubisz danej pory roku(tej której nie znosisz)?
Nie ma pory roku, której nie znoszę. Wszystkie są przepiękne i mają swoje uroki, dzięki którym je kocham. 
2. Co najbardziej lubisz w swojej ulubionej porze roku?
Jesień.. Że nie jest za ciepło i za zimno. Że jest kolorowo, wesoło, pięknie. Taka aura się unosi, jest tajemniczo,  magicznie. Po prostu wspaniale! 
3. Co uważasz na temat zimy?
Piękno ukazane w zimnie.
4. Czy lubisz robić zdjęcia? I jakie one są: zwykłe, artystyczne?
Lubię. Bardzo. Staram się robić artystyczne, ale nie zawsze to wychodzi. Więc najczęściej wychodzą one zwykłe.
5. Gdzie najwięcej spędzasz czasu w wirtualnym świecie?
Albo blogi albo facebook.
6. Czy grasz w jakieś gry?
Jeśli gry karciane - remik progresywny i tysiąc - się liczą, to tak.
7. Jakiego typu książki czytasz i czy w ogóle czytasz? Dlaczego?
Czytam, czytam. Najczęściej przygodowe i jakieś romasidła. Ponieważ pobudzają wtedy moją wyobraźnię, a ja bardzo lubię, jak działa moja wyobraźnia. Wtedy rodzą się w mojej głowie takie pomysły, o których nigdy nie śniłam.
8. Jakie programy oglądasz w telewizji?
Hmm.. Kreskówki :D
9. Co znaczy dla ciebie wyobraźnia?
To taki ośrodek w mózgu, gdzie dzieje się co tylko zachcesz i jest to wyrazem Twoich uczuć, marzeń, świata idealnego w którym chce się żyć. To tam kreujemy siebie i to, kim jesteśmy.
10. Jak wyobrażasz sobie podróż marzeń (chodzi mi o samą podróż, nie cel podróży)?
Wiem że jest ciepło. Że robię dużo zdjęć. Że jestem z kimś., kto ubarwił moje życie. Że czuję się w tym miejscu jak w raju. Że chcę tam zostać na zawsze i nigdy to miejsce nie opuścić.
11. Co uważasz na temat mojego bloga? :)
Uważam, że to taka perełka między innymi perełkami. Poruszacie na tym blogu sprawy, które sięgają do mej duszy, pewnie nie tylko mojej. Rozwijacie się tu literacko, poetycko i w ogóle tak na plus. Cenię to sobie bardzo. Dziękuję Wam za to.

kingowy


1. Jakie jest Twoje największe marzenie?
Największym moim marzeniem  od czwartej klasy podstawowej, jest zostanie Architektem Krajobrazu.
2. Kto jest najważniejszą osobą w Twoim życiu?
Jednej osoby nie wymienię, ponieważ najważniejszymi osobami w moim życiu są moi kochani rodzice. To oni nauczyli mnie żyć, rozróżniać dobro od zła, szanować innych ludzi, cenić to co się ma, pomagać i przepraszać, kiedy jest to od nas wymagane.
3. Jeśli musiałabyś wybrać za co umrzeć, co by to było?
Za przyjaciół i rodzinę. Jako że jestem niekompetentym człowiekiem, moja śmierć uratowałaby bliskich mi ludzi od błędów popełnianych przeze mnie.
4. Czego boisz się najbardziej, co jest Twoją fobią, co Cię obrzydza?
Mam donoculofobie - strach przed patrzeniem ludziom w oczy. Nie umiem chować swoich myśli, a niektóre są tak szalone, zagmatwane, że lepiej by było, aby nie ujarzały światła dziennego. 
5. Czy jesteś za karą śmierci? I dlaczego?
Kilka dni temu, powiedziałbym że jestem. Ale doszłam do wniosku, że jednak nie jestem. Dlaczego? Bo jak człowiek żyje, to sumienie go gryzie, myśli smagają biczem, poczucie winy nie daje normalnie fukcjonować. Śmierć nie bylaby odpowiednią karą dla winnego.
6. Gdybyś mogła posiąść jedną super moc, co by to było?
Umiejtność zatrzymywania czasu,
7. Jakiej muzyki słuchasz? Wymień ulubiony zespół czy artystę.
Zostałam wyszkolona przez szkołę muzyczną na słuchanie muzyki z przekazem. Uwielbiam Enrique Iglesiasa. Gitarrra i te słowa.. Rozpływam się. <3
8. Po jakie książki sięgasz najczęściej? Wymień tytuł, autora. Poleć coś. :)
Chyba najczęściej czytam przygodowe, choć romansidłami też nie gardzę. Obecnie czytam "Władcę Pierścienia" J. R. R. Tolkiena. Jednakże polecam "Sekret". Książka, która pomogła mi jasno myśleć, choć nadal popełniam blędy.
9. Gdybyś mogła zmienić coś w swoim życiu, co byś zmieniła?
Zmieniłabym siebie. To, że nie myślę nigdy o konsekwencjach.
10. Lubisz siebie?
Ja się kocham :D
11. Zamknij oczy... Gdzie i z kim teraz jesteś?
Jestem z rodziną pod kołem podbiegunowym i oglądam zorzę polarną. Albo jestem z przyjaciółmi i robimy bałwana. Lub jestem we Wrocławiu i pilnuję czwórkę małych dzieci.

Oto moje pytania. Jeśli ktoś chce, może odpowiedzieć.
1. Jak brzmi Twoje motto życiowe?
2. Wolisz uczucie złości czy smutku?
3. Co myślisz o obecnym rozwoju technologii?
4. Jaką cechę cenisz w sobie najbardziej?
5. Wierzysz w przesądy?
6. Jaki jest nadrzędny cel Twojego życia?
7. Odwaga. Trudno jest Ci się na nią zdobyć?
8. Dostajesz bilet na koncert ulubionego zespołu/wokalisty/artysty. Czyj to koncert?
9. Charakter vs. Wygląd?
10. Jak ważna jest dla Ciebie rodzina?
11. Czy chciałabyś się ze mną spotkać?

15 komentarzy:

  1. Ja się poprodukuję, ale w komentarzu, bo u siebie już pisałam. A pytania wyjątkowo przypadły mi do gustu. No i powinnam się uczyć. Nie ważne :D
    1. Jak brzmi Twoje motto życiowe?
    Jak dają to bierz, jak gonią to uciekaj.

    2. Wolisz uczucie złości czy smutku?
    Złości. Złość wybuchnie i w końcu ucichnie. Powoli przeistoczy się w żal a w końcu obojętność. Smutek wlecze się minuta za minutą, z każdą chwilą coraz bardziej gorzki.
    3. Co myślisz o obecnym rozwoju technologii?
    Jestem przekonana, że kiedy moje dzieci będą w wieku, kiedy zaczyna się szaleć, będę mogła wpiąć im osobiście chip pod skórę i śledzić każdy ich ruch i podsłuchać każde słowo. Ale nie wiem, czy skorzystam. Technologia nas zniewala i ogłupia.
    4. Jaką cechę cenisz w sobie najbardziej?
    Szczerość.
    5. Wierzysz w przesądy?
    Raczej nie. Ale czarny kot przebiegający przez drogę przyprawia mnie o dreszcze. I zawracam :D
    6. Jaki jest nadrzędny cel Twojego życia?
    Osiągnąć szczęście.
    7. Odwaga. Trudno jest Ci się na nią zdobyć?
    Okrutnie trudno. Brawurowo zachowuję się po dwóch piwach. Ale kiedy na trzeźwo mam się wykazać odwagą, a nie daj Boże wystąpić publicznie - o matko boska :D
    8. Dostajesz bilet na koncert ulubionego zespołu/wokalisty/artysty. Czyj to koncert?
    Nie mam jednego ulubionego, ale stawiałabym na The xx, Red Hot Chili Peppers albo Turnaua.
    9. Charakter vs. Wygląd?
    Charakter. ;)
    10. Jak ważna jest dla Ciebie rodzina?
    Najważniejsza.
    11. Czy chciałabyś się ze mną spotkać?
    Jeszcze Cię nie znam, odpowiem Ci, jak dłużej poczytam Twojego bloga :)

    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jestem pokładem empatii. To jest dobre, ale czasami my przez to obrywamy. Ale cóż, współczucie bywa silniejsze. Mało jest takich osób. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Twoją odpowiedź na moje dziesiąte pytanie! :D
    Pozwoliłam sobie odpowiedzieć u siebie na Twoje pytanka. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Też jestem wrażliwa, ale nie tak bardzo jak Ty. Ale nie bój się płakać! Jesteś człowiekiem i masz pewne prawo do wyrażania swoich uczuć gdziekolwiek i z kimkolwiek jesteś i kiedykolwiek chcesz.

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak/gdzie znalazłaś te 150 sposobów na zabicie człowieka? Powiedz mi o tym coś więcej! :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyszłym psychologiem, przyjacielem, z powodu nudy w szkole, męczyliśmy się nad tymi 150 sposobami na zabicie człowieka. Długa historia :D

      Usuń
    2. Haha. Masz to gdzieś zapisane? :D

      Usuń
  6. Wrażliwiec pospolity, witaj w gronie =)
    Z wiekiem "emocjonalność"co prawda się nie zmniejsza, ale łatwiej jest z nią żyć.

    OdpowiedzUsuń
  7. The Secret to jest dobra filozofia :)

    ja odpowiem na pytania, ale w komentarzu:
    1. Mam kilka: Jutro to dziś tyle, że jutro. Przyjaciele są wszystkim. Mam jeszcze kilka, ale teraz nie potrafię ich napisać jako motto ;)
    2.Złości, bo wtedy zaczynam działać. Smutek mnie pogrąża i nawet jeśli działam, cel nie daję mi wystarczająco dużo satysfakcji.
    3.Za wolny, za szybki. Za wolny, bo niektóre rzeczy, które były już w medycynie znane dopiero odkrywają na nowo, a niekiedy wręcz hamują. Za szybki, bo ludzie nie znajdują się w technologii, wystarczy spojrzeć na puste boiska, na odpowiedzi o najnowszych sprzętach.
    4.Myślenie, nie umiem inaczej tego określić. Mogłabym to podpiąć pod pomysłowość, kreatywność itp ale nie byłyby to prawidłowe odpowiedzi.
    5.Oczywiście, że tak. Jednak tylko w te dobre, bo nie lubię wierzyć w te złe, więc wierzę w to co da mi szczęście ;)
    6.Zostać sobą i żyć zgodnie z własnymi przekonaniami.
    7. Zależy kiedy. Jeśli w nowych sytuacjach to nie, ale w innych sytuacjach z łatwością. Jeszcze się nie znalazłam się w tak okropnej sytuacji, aby ci napisać, czy potrafię znaleźć odwagę w naprawdę ekstremalnych momentach.
    8. Nie mam takich, aby nazwać ulubionymi. Wystarczy mi koncert na mieście ;)
    Jednak jeśli miałabym wybierać z tych wszystkich, dałam bym te decyzje osobie, której bardziej niż mnie na tym zależy.
    9. Charakter, bo wygląd przemija. Po za tym przez resztę życia będzie się żyć ze sobą, trzeba lubić siebie lub innych za to kim są, bo wygląd przemija szybciej, a charakter się zmienia rzadko. Jednak wygląd zawsze będzie robić pierwsze silne wrażenie, ale charakterem wszystko da się nadrobić ;)
    10.Nie potrafiłam bym jej zostawić oraz drażnią mnie niektóre sytuacje. Jednak z chęcią bym ją opuściła, więc tworzy mi się z rodziną błędne koło :/
    11.Tego nie jestem pewna. Może i tak, czemu nie? Dobrze jest poznać kogoś nowego, ale z drugiej strony czy ty byś chciała poznać mnie?

    OdpowiedzUsuń
  8. Za to ja do wrażliwych osób nie należę...

    1. Jak brzmi Twoje motto życiowe?
    Kiedyś i tak wszyscy umrzemy.
    2. Wolisz uczucie złości czy smutku?
    Złości. Łatwo można odreagować, za to rozweselenie się jest trudniejsze.
    3. Co myślisz o obecnym rozwoju technologii?
    Niedługo ludzie w ogóle przestaną być potrzebni.
    4. Jaką cechę cenisz w sobie najbardziej?
    Pewność siebie. Nigdy, przenigdy nie chciałabym jej zatracić.
    5. Wierzysz w przesądy?
    Nie.
    6. Jaki jest nadrzędny cel Twojego życia?
    Przeżyć tak, żeby nie żałować. "A gdy już sięgnie nieba, bo trochę się przeżyło, to wiem, co wtedy powiem: ech, Boże, warto było!"
    7. Odwaga. Trudno jest Ci się na nią zdobyć?
    Raczej tak. Nie należę do osób, które lubią zwracać na siebie uwagę, ale po części to się zmienia.
    8. Dostajesz bilet na koncert ulubionego zespołu/wokalisty/artysty. Czyj to koncert?
    Linkin Park/Muse. Na bilety na polskie zespoły stać mnie i chodzę regularnie.
    9. Charakter vs. Wygląd?
    Wypadałoby powiedzieć, że najbardziej liczy się charakter, ale wygląd też jest ważny. Gdzieś pomiędzy nimi - zapach. Feromony.
    10. Jak ważna jest dla Ciebie rodzina?
    Za niektórymi poszłabym w ogień, innych w ten ogień wepchnęła.
    11. Czy chciałabyś się ze mną spotkać?
    Na razie nie, za krótko się znamy i chyba nie do końca nadajemy na tych samych falach. Może kiedyś. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiem na Twoje pytania, jutro! Bo dziś już za późno, a mój mózg w ogóle nie pracuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Jak brzmi Twoje motto życiowe?
      Nie mam takiego.. niestety.
      2. Wolisz uczucie złości czy smutku?
      Uczucie złości. Gdy jestem smutna to i tak po jakimś czasie zaczynam się złościć, więc co bym nie wybrała byłaby tam złość.
      3. Co myślisz o obecnym rozwoju technologii?
      Niektóre wynalazki mnie przerażają. Niektóre rzeczy dzieją się za szybko.
      4. Jaką cechę cenisz w sobie najbardziej?
      Szczerość.
      5. Wierzysz w przesądy?
      Nie.
      6. Jaki jest nadrzędny cel Twojego życia?
      "Życie, nie myślę jak je spędzić, myślę jak je spełnić".
      7. Odwaga. Trudno jest Ci się na nią zdobyć?
      Zależy od sytuacji. Czasami potrafię być odważna i pewna siebie, a czasami po prostu - być tchórzem.
      8. Dostajesz bilet na koncert ulubionego zespołu/wokalisty/artysty. Czyj to koncert?
      Bisz, Huczuhucz!
      9. Charakter vs. Wygląd?
      Zwracam uwagę na obie cechy, aczkolwiek bardziej przywiązuję wagę do charakteru.
      10. Jak ważna jest dla Ciebie rodzina?
      Najważniejsza.
      11. Czy chciałabyś się ze mną spotkać?
      Oczywiście! Wydajesz się być kochaną osobą <3

      Usuń
  10. Płaczesz na każdym, absolutnie każdym filmie? Podziwiam Cię, serio. W przeciwieństwie do Ciebie, ja czasem nie potrafię wycisnąć z siebie łez nawet przy tych filmach, przy których bym chciała...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też. Nienawidzę w sobie tego, bo czasem to tak bardzo utrudnia wszytko, wszystko, ale cóż. Ma to też jakieś plusy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kreskówki! Też uwielbiam, ale ostatnio przerzuciłam się na anime :D
    Dokładnie te sama moc bym sobie wybrała :)
    Odpowiem na twoje pytania :)

    1. Jak brzmi Twoje motto życiowe?
    Tak musi być! Nie ma innej opcji!
    2. Wolisz uczucie złości czy smutku?
    Złości - ona mnie pobudza do działania. Choć Smutek pomaga mi złapać natchnienie. Ale wolę złość, mniej dołująca :)
    3. Co myślisz o obecnym rozwoju technologii?
    Przeraża mnie ona ;(. Żałuję zwierząt i biednych rodowitych brazylijczyków, którzy mają swój koniec świata :(
    4. Jaką cechę cenisz w sobie najbardziej?
    Egoizm i Empatia :). Niby się nie łączy, ale te dwie moje cechy najbardziej widoczne. Egoizm - robię wszystko sama, myślę o sobie, nie polegam na nikim, nie ufam, działam w samotności naprzeciw ludzkości. O empatii powiedziała mi koleżanka, że mam ją sporawą. To rzadkie w dzisiejszych czasach. Choć nie mam takiej wrażliwości jak ty. Nie płaczę na filmach, wiem, że to sztuczne, nie rusza mnie krew itp., ale mimo mojego chłodu, mam wysoką empatię. z moją wyobraźnią potrafię się postawić na miejscu drugiego człowieka. To znaczy nie zawsze mi wychodzi, ale staram się ;)
    5. Wierzysz w przesądy?
    Nie.
    6. Jaki jest nadrzędny cel Twojego życia?
    Spełnić marzenia :)
    7. Odwaga. Trudno jest Ci się na nią zdobyć?
    Czasami jestem zwykłym tchórzem.
    8. Dostajesz bilet na koncert ulubionego zespołu/wokalisty/artysty. Czyj to koncert?
    Eh. Shakira :D
    9. Charakter vs. Wygląd?
    Charakter :). Wygląd to tylko skorupa. A to co siedzi w środku... to zupełnie inny świat. Tego nie da się od razu odkryć, to trzeba poznać bliżej. co daje nam wygląd? Niewiele, no może powodzenie u płci przeciwnej i pracę. Ale to charakter nas tworzy :)
    10. Jak ważna jest dla Ciebie rodzina?
    Zależy jaka. Ostatnio zbyt bardzo mnie skrzywdzili, żeby była dla mnie ważna. W sercu zostawiłam siostrę i brata. Reszta jest sentymentem.
    11. Czy chciałabyś się ze mną spotkać?
    Jasne :3. Choć jestem dużo starsza XD

    OdpowiedzUsuń