19.12.2012

Sol

To jest dziwne. Dookoła tyle szarości, burości, smutku. Ludzie chowają się w tych domach, nie chcą narażać się na kontakt z zimnem częściej niż jest to od nich wymagane. W tym okresie siedzieliby w domu, przy kaloryferze, z ciepłą herbatą w ręku.
Ja szczerze zrobiłabym to samo. Ale tu nie o to chodzi. Jak patrzę na ludzi, na ich twarze, to widzę, że czują się przytłoczeni, tacy zgaszeni. Tak, jakby w środku, w ich duszy była noc.
I dziwne jest to, że ja czuję się wprost odwrotnie. Przepełniona jestem radością. Wydaje mi się, że ta radość wypływa z mojego serca. Jestem zadowolona z siebie, z życia. Uosabiam się ze wschodzącym słońcem. Rankiem, gdy patrzę na nie, napełniam się jego mocą. I przez cały dzień chodzę, jakby mi ktoś przyczepił skrzydła. Chce mi się wszystkich przytulać, z wszystkimi rozmawiać, nawet tańczyć mam ochotę.
To dziwne. Ale dobrze mi z tym. I to tak dobrze, że sama tego nie ogarniam.

Chcę krzyczeć, chcę śpiewać, chcę łamać zasady, chcę się uczyć, chcę się wykazać, chcę żeby mnie zauważono, chcę być kochaną, chcę kochać, chcę pomagać, chcę dzielić się z innymi moją radością!

Testy poszły dobrze. Najlepiej z matematyki - 90%. Wszystkich punktów uzbierałam 156/200. Jestem tak szczęśliwa, że stałam się bardziej wesoła niż byłam. Tylko że teraz nie wypada się cieszyć, gdy wszyscy wokół mnie są smutni...

46 komentarzy:

  1. Ja nie jestem przytłoczona, ale mnie nie wszystko wychodzi i myślę, myślę..... ciekawe jak ja wyglądam idąc szerokimi chodnikami ;)

    Gratuluje tak dobrego zdania, zwłaszcza matmy, w końcu wszystkiego można się nauczyć, a matematykę zrozumieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami jak się za dużo myśli, to dochodzi się do wniosków, które nie są prawdziwe i przez to ludzie sprawiają wrażenie przytłoczonych.

      Dziękuję bardzo. :*

      Usuń
    2. Zgodzę się z tobą. Chociaż ja też często tworzę opowieści na poczekaniu, które cóż... opowiadam tylko sobie, wtedy też wyglądam na przytłoczoną. W zimie osoby bardziej wyglądają na smutnych, bo jest zimno ;)

      Usuń
    3. To u Ciebie to myślenie wychodzi z korzyścią. Może tylko u mnie ludzie myślą, że jest coraz gorzej, bo za dużo wiedzą...
      W Zimie jest zimno, takie prawa natury. :) Szkoda, że ludzie po części też robią się zimni...

      Usuń
    4. Niestety tak się dzieje przez niezrozumienie, że ludzie stają się zimni. Raz mnie to dopadło jak "byłam tą biedną". Jednak ja lubię dużo wiedzieć, tym więcej wiem tym większą satysfakcje, ale zgodzę się, ludzie, którzy są za ambitni lub źle to wykorzystują, są coraz bardziej smutni z coraz większą wiedzą. Jeszcze w ich sercach zagości wiosna jak ją dopuszczą ;)

      Usuń
    5. Właśnie! Problem tkwi w tym, że ludzie źle wykorzystują zdobytą wiedzę. Myślą, że całe życie opiera się na wytartych stereotypach, a potem dziwią się, że tak nie jest. Oby ta wiosna zagościła u nich szybko. :)

      Usuń
  2. Nie wiem czemu smutni. Przecież śnieg jest taki cudowny. Jak tylko widzę jak błyszczy w słońcu to normalnie mnie zachwyt chwyta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tego nie rozumiem. Zima jest taka cudowna! Jak można się nie zachwycać tym widokiem?

      Usuń
    2. Nie wiem! Może się ich spytajmy? :D

      Usuń
    3. OK. Dowiedziałam się, że są smutni, bo za szybko robi się ciemno i nie mogą nacieszyć się słońcem. Tęsknią za ciepłem dnia, za grzejącym słońcem, a śnieg ich smuci, bo jest zimny. :)
      A ty czego się dowiedziałaś? XD

      Usuń
    4. A u mnie tak łatwo nie jest. Mają problemy miłosne i to ich smuci. Ale znalazło sie kilka osób, które są smutne z tych samych powodów, co Twoi znajomi, więc... Mogę to uznać za zwycięstwo :D

      Usuń
    5. Ja z obserwacji się tego dowiedziałam :) i ich wyzywania XD

      Usuń
    6. Doszłaś do tego z ich wyzywań? WOW.

      Usuń
  3. Chcesz mnie przytulić?
    Zazdroszczę Ci tej pozytywnej energii, tego szczęścia, uśmiechu i wiary. Ja tak nie potrafię.

    A wyników oczywiście gratuluję! Są imponujące, to trzeba przyznać. I... Nie patrz na innych, tylko ciesz się ile możesz. Nikt nie ma prawa Ci tego zabronić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Przytulanie wytwarza endorfiny i dzięki temu mogłabym dać Ci trochę tej mojej energii. :)

      A dziękuję bardzo. :* Z tym patrzeniem mam problem, ponieważ wszystkim się teraz życie sypie, a ja taka szczęśliwa bez powodu jestem. Moje zachowanie można uznać za nietaktowne, a niechciałabym, żeby mnie tak postrzegano.

      Usuń
    2. Im się życie sypie, nie Tobie. Dlaczego masz wbrew sobie chodzić smutna i przygnębiona, tylko dlatego, że inni też tacy są? Dziel się swoim szczęściem, a nie chowaj go! :)

      Usuń
    3. Chowanie mi nie wychodzi, więc tak czy siak szczęściem się dzielę. Choć może o tym nie wiem. :)

      Usuń
  4. No to testy poszły Ci naprawdę dobrze, gratuluję :)
    Yiruma - wspaniały, prawda? Może skorzystam z rady co do Biblii. Nie wszyscy są smutni, ale bardzo wielu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :* Yiruma - kompozytor nad kompozytorów! Cieszę się, że moja rada się przyda :)
      Fakt, nie wszyscy są teraz smutni. Ale na ten okres zimowy wielu ludzi staje się zmartwionych, przez co wyglądają na smutnych.

      Usuń
    2. Też mam nadzieję, że się wyrobię, a jak nie to zawsze znajdzie się chwilę w przyszłości :)
      Ano wyglądają na smutnych, ale uśmiechu nie powinno się naklejać. :)

      Usuń
    3. Co prawda, to prawda. Nie powinno się być sztucznym.

      Usuń
  5. Czytam to co chcesz, ale jak zauważyłam "chcę się uczyć" to już nie mogę powiedzieć, że ja też to wszystko chcę xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama się sobie dziwię, ale chcę się uczyć. Chcę być mądra i chcę zadowolić wszystkich swoimi ocenami i swoją osobą. :D
      Jeszcze słowa mojego Taty: "Wrocławianin nie będzie pluł Ci w twarz" zmotywowały mnie do działania, by być jedną z tych mądrzejszych :D

      Usuń
    2. Jeśli chcesz to dobrze, masz jakieś ambicje :D i motywację :P

      Usuń
    3. Muszę być dobra, skoro mam zostać Architektem Krajobrazu :D a oceny też muszę mieć nienajgorsze, skoro Tatuś chce mnie z kimś porównywać :)

      Usuń
    4. O, też będę! Ale to jak zdam egzamin zawodowy, który bardziej czasami można wziąć na logikę :D

      Usuń
    5. Też będziesz Architektem Krajobrazu? Ale fajnie :D

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dziwnie wygląda, gdy ja jestem wesoła a większość osób, które znajdują się obok mnie, są smutne. Nie wypada tak nawet z grzeczności. Albo żeby nie uważali, że jestem odurzona czymś, czy co :D

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. To z jakim zapałem to mówisz i dokładnością, skłania mnie to rozmyślań nad przeszłością. Fajnie jest powspominać stare dobre czasy. Taa...

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. Gdybyś Ty nie przeżyła czegoś tak równie wspaniałego jak ja, to nie uświadomiłabym sobie jak bardzo chcę go zobaczyć. Fajnie jest powspominać. Potwierdzam.

      Nasze smsy to coś nie do ogarnięcia :D. A na blogu uważam. Nie chcę napisać czegoś, co na zawsze (zawsze, zawsze, zawsze) zostanie w Internecie :]

      Usuń
  7. Należę do tych ludzi, którzy najchętniej przesiedzieli by zimę w domu. Chociaż bardzo lubię jej widok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym przesiedziała, ale ta zima obudziła we mnie chęć do wszystkiego. Wspaniałe uczucie. :)

      Usuń
  8. To z powodu egzaminów ta cała radość, czy ktoś tu się po prostu ZAKOCHAŁ...? :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie, że wypada :) i zarażaj swoim uśmiechem i radością.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze wypada się cieszyć! Skoro w sercach ludzi wokół Ciebie panuje noc, to bądź dla nich namiastką słońca. A nuż zbudzisz w czyjejś duszy świt...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to głębokie... Poruszyłaś moje serce, dziękuję :*

      Usuń
  11. Zazdroszczę Ci. ;) Sama smutna nie jestem, ale cieszyć się też nie za bardzo potrafię. A cieszyć się wypada zawsze! Nie smuć się tylko dlatego, że świat tak chce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma nic trudnego w cieszeniu się. Ja sama nie wiem czemu się cieszę, ale to robię :)
      Postaram się nie chować mojej radości. Skoro tyle smutku jest dookoła... Pasowałoby to zmienić.

      Usuń
  12. Czasem czuję dokładnie to samo, ale są osoby, które dość często mijam na ulicy, zawsze pełni energii i uśmiechu. I to też daje mi energię i motywację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takich osób nie mijam, ale chciałabym być takim "ludziem", który daje innym tę siłę :)

      Usuń